Obsługa zwrotów

Obsługa zwrotów na kasoterminalu jest łatwa i zgodna z wymogami rachunkowości.

Aby dokonać zwrotu:

  1. Pobierz paragon zawierający zwracany produkt od klienta i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
  2. Wpisz numer albo odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu ( w trybie wyszukiwania za pomocą kodu) – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transkacji jest też widoczny w iPOS web).
  3. Zatwierdź odszukany paragon naciskając zielony przycisk – na terminalu zostanie pokazana zawartość paragonu sprzedaży.
  4. Dla każdego zwracanego produktu wybierz odpowiedni produkt na paragonie (możesz zeskanować kod kreskowy produktu) i wpisz zwracaną ilość. Po zakończeniu zatwierdź naciskając zielony przycisk.
  5. Wypełnij z klientem wydrukowany protokół i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej. Przejdź dalej naciskając zielony przycisk.
  6. Zwróć płatność klientowi – jeśli płatność podczas sprzedaży odbyła się z użyciem karty, zwrotu możesz dokonać na kartę (do wysokości zapłaty kartą) lub gotówką. Jeżeli płatność odbyła się w formie gotówkowej, zwrotu możesz dokonać tylko gotówką.
  7. Oderwij raport zwrotu i wręcz go klientowi.

Jeżeli zwracany produkt został zakupiony niedawno, a odczyt kodu kreskowego jest niemożliwy, możesz wyszukać transakcję bezpośrednio na urządzeniu. W tym celu:

  1. Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
  2. Naciśnij przycisk menu, znajdujący się w lewym dolnym rogu.
  3. Wybierz pozycję 5. Transakcje.
  4. Wybierz odpowiednią transakcję z listy.
  5. Rozpocznij zwrot, naciskając w żółty przycisk.
  6. Następnie postępuj według instrukcji powyżej zaczynając od pkt. 3.

Pamiętaj! Zwroty produktów nie będą widoczne w raporcie dobowym i miesięcznym! Oryginał paragonu z protokołem przyjęcia zwrotu musisz przekazać księgowemu w celu skorygowania przychodów. Jako potwierdzenie dokonania zwrotu, klient otrzyma niefiskalny raport zawierający listę zwróconych oraz pozostałych u klienta produktów.

Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Komentarze do artykułu są zablokowane.