Wycofanie urządzenia z użytkowania

Kiedy postanowisz zakończyć użytkowanie swojego urządzenia (np. z powodu likwidacji działalności lub potrzeby wymiany urządzenia na nowe) musisz wcześniej wykonać poniższe czynności:

  1. Ostatniego dnia pracy wykonaj na urządzeniu raport dobowy, następnie po zakończeniu miesiąca raport miesięczny.
  2. Skontaktuj się z Centrum Pomocy iPOS, aby zamówić wizytę serwisanta do odczytu. Następnie niezwłocznie, przy pomocy technika wykonaj odczyt zawartości pamięci fiskalnej poprzez wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego i sporządzenie z tej czynności protokołu (link do formularza wniosku).
  3. W ciągu 5 dni złóż we właściwym urzędzie skarbowym sporządzony protokół odczytu oraz wniosek o wyrejestrowanie urządzenia z ewidencji prowadzonej przez urząd (link do formularza wniosku).
  4. Miesiąc przed zakończeniem działaności wyślij stosowną wiadomość na adres pomoc@ipos.pl z informacją o zamknięciu firmy oraz dołączonym protokołem odczytu. Wtedy wykasujemy Twoje dane z iPOS web i nie będziemy wystawiać faktur za usługi iPOS.
  5. Wypowiedz umowę na płatności kartą.

 

Jeżeli wcześniej skorzystałeś z ulgi na zakup urządzenia fiskalnego, a czas pracy na urządzeniu był krótszy niż 3 lata, będziesz musiał zwrócić kwotę ulgi na rachunek właściwego urzędu skarbowego. 

Ulgę należy zwrócić do 25 dnia miesiąca następującego po:

a) Miesiącu, w którym zakończyłeś pracę na urządzeniu (jeżeli rozliczasz się z urzędem skarbowym za okresy miesięczne).

b) Kwartale, w którym zakończyłeś pracę na urządzeniu (jeżeli rozliczasz się z urzędem skarbowym za okresy kwartalne).

 

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Komentarze do artykułu są zablokowane.