Przeniesienie ufiskalnionego kasoterminala do innej firmy

W przypadku konieczności zmiany firmy, na którą jest zarejestrowany kasoterminal, można wymienić pamięć fiskalną w obecnym urządzeniu zamiast kupować nowe.

Czynności do wykonania przed wymianą pamięci fiskalnej

  1. Spełnienie wymogów opisanych w osobnym artykule dotyczącym postępowania przy wycofaniu urządzenia z użytkowania (w tym przypadku w związku z likwidacją urządzenia).
  2. Po zakończeniu procedury odczytu urządzenia, dotychczasowy właściciel powinien zachować dla siebie kopię elektroniczną (zawierającą kopię wydrukowanych dokumentów) oraz książkę serwisową. Ponieważ kopie wydruków oraz książka serwisowa są traktowane jako dokumenty fiskalne, należy je przechowywać przez okres pięciu lat, licząc od końca roku, kiedy nastąpiła likwidacja urządzenia.
  3. Dostarczenie urządzenia  (oprócz kopii elektronicznej) do siedziby iPOS SA, ul. Klimczaka 1 (kl. F, piętro 4) 02-797 Warszawa, do urządzenia należy dołączyć protokół odczytu sporządzony w urzędzie skarbowym - wymianę pamięci fiskalnej może zrealizować jedynie serwis główny iPOS.
  4. Wypowiedzenie właściwemu bankowi umowy o świadczenie usług związanych z płatnościami kartowymi. 
  5. Wystawienie faktury sprzedażowej na kasoterminal nowej firmie przez dotychczasowego właściciela.

 

Czas realizacji wymiany pamięci fiskalnej wynosi średnio trzy dni robocze od momentu dostarczenia kasoterminala do serwisu głównego iPOS.

Urządzenie po wymianie pamięci fiskalnej musi zostać ufiskalnione przez serwisanta oraz zgłoszone do właściwego urzędu skarbowego - procedura jest taka sama jak w przypadku zakupu nowego urządzenia.

 

Koszty związane z wymianą pamięci fiskalnej

  1. odczyt w urzędzie skarbowym - 198 zł netto,
  2. usługa wymiany pamięci fiskalnej - 699 zł netto,
  3. jeżeli jest to terminal z aplikacją płatniczą IT CARD, należy doliczyć koszt, przeprogramowania terminala - 50 zł netto (w praktyce podmieniamy terminal na inny, wcześniej przeprogramowany),
  4. fiskalizacja - 149 zł netto,
  5. koszty przesyłek urządzenia do serwisu centralnego iPOS (w obie strony) - 32 zł netto.

Pamiętaj!

  • Cały proces trwa około 2 tyg.
  • Procedura odczytu o której mowa jest w pierwszym artykule, może zostać wykonana również przez serwis główny iPOS SA. Zatem klient może wszystkie czynności zrealizować bezpośrednio u nas, przy czym klient musi zrealizować pkt. 3 z artykułu Wycofanie urządzenia z użytkowania .
  • Powyższa instrukcja ma zastosowanie tylko dla modelu Smart, oraz Smart+. W modelu iPOS Duet niemożliwa jest wymiana pamięci fiskalnej ze względu na brak przedłużonej homologacji, w związku z tym po 31.01.2021 niemożliwe staje się zafiskalizowanie tego modelu na nowy numer NIP. 
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Komentarze do artykułu są zablokowane.