Obsługa receptur

Receptury to jedna z ważniejszych funkcji w systemach gastronomicznych. Dzięki iPOS web możesz w świetny sposób stworzyć danie w skład którego będą wchodzić wcześniej skonfigurowane produkty, potrzebne do jego przygotowania. Dzięki powyższemu rozwiązaniu w łatwy sposób będziesz w stanie kontrolować stan magazynowy składników dla poszczególnych dań. 

Dodawanie dania głównego

Aby stworzyć recepturę dla dowolnego dania, w pierwszej kolejności musisz dodać nową potrawę zgodnie z artykułem.

Dodawanie składników

W kolejnym kroku należy dodać składniki dla powyższego dania. Czynność jest identyczna jak w przypadku tworzenia nowego produktu. Niemniej w tym przypadku występuje kilka zależności.

Aby dodać poprawnie składniki dla głównej potrawy:

  1. Przejdź do Produkty/Asortyment.
  2. W prawym górnym rogu naciśnij w przycisk dodaj.
  3. Wypełnij dane produktu w kolumnie po prawej stronie:
    1. nazwa – maksymalnie 40 znaków. Dozwolone znaki:
      • cyfry;
      • polskie litery;
      • kropki;
      • przecinek;
      • procent;
      • kreska ukośna;
    2. PLU – dzięki nadaniu numer PLU, w prosty sposób wyszukasz produkt na kasoterminalu. Jak wyszukać produkt za pomocą numeru PLU znajdziesz tutaj.
    3. jednostka – wybierz jednostkę miary. Jeżeli nie widzisz oczekiwanej jednostki, możesz dodać nową. Więcej znajdziesz tutaj.
    4. precyzja – określ liczbę miejsc po przecinku dla jednostki miary produktu.
    5. stawka VAT – wybierz właściwą stawkę VAT. Pamiętaj że zawsze może dodać nową. Więcej znajdziesz tutaj.
    6. cena – zarządzanie cenami i cennikami zostało opisane tutaj. Aby wpisywać za każdym razem cenę produktu podczas sprzedaży ręcznie, w iPOS web określ cenę 0 PLN.

      więcej szczegółów

    7. W kolumnie po prawej stronie wybierz więcej szczegółów.
    8. kategorie – wybierz zdefiniowaną kategorię. Więcej znajdziesz tutaj. Jeżeli składnik nie występuje w sprzedaży jako osobny towar, pozostaw puste pole. Jeżeli składnik nie występuje w sprzedaży jako osobny towar, możesz pozostawić puste pole. 
    9. typ – wybierz czy towar ma być z uruchomioną obsługą magazynową, bądź czy jest to usługa. Więcej na temat magazynu znajdziesz tutaj.
    10. identyfikator – jeżeli zarządzasz swoją bazą w zewnętrznym systemie, a tylko importujesz produkty do iPOS web, nadaj taki sam numer identyfikacyjny jaki występuje w zewnętrznym systemie. Jeżeli składnik nie występuje w sprzedaży jako osobny towar, możesz pozostawić puste pole.
    11. kody kreskowe – kody kreskowe związane z produktem. Minimalna obsługiwana długość kodu to 6 cyfr. Maksymalna to 13 cyfr. Możesz zdefiniować więcej kodów aniżeli jeden dla pojedynczego produktu, ale nie więcej niż 18. Jeżeli składnik nie występuje w sprzedaży jako osobny towar, możesz pozostawić puste pole.
  4. Aby zapisać produkt, w prawym dolnym rogu naciśnij w przycisk dodaj.

Untitled.png

Tworzenie receptur

Po utworzeniu dania głównego oraz wszystkich niezbędnych składników możemy przystąpić do dodania składników dla głównej potrawy.

Aby dodać recepturę:

  1. Przejdź do menu Produkty/Asortyment. 
  2. Wybierz potrawę z listy produktów.
  3. W kolumnie po prawej stronie wybierz więcej szczegółów.
  4. W polu "typ" wybierz z listy opcję "Receptura".
  5. Wybierz składnik z listy.
  6. Określ ilość składnika na porcję.
  7. W przypadku gdy chcesz dodać kolejny składnik do wybranego dania, naciśnij przycisk "więcej" i powtórz pkt 5 i 6.
  8. Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany, naciśnij w przycisk "zmień".

Untitled.png

Edytowanie receptur

Aby dokonać edycji wprowadzonej już procedury:

  1. Przejdź do menu Produkty/Asortyment. 
  2. Wybierz potrawę z listy produktów.
  3. W kolumnie po prawej stronie wybierz więcej szczegółów.
  4. Dokonaj edycji danych w recepturach po prawej stronie.
  5. Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany, naciśnij w przycisk "zmień".

Untitled.png

Usuwanie receptur

Aby usunąć wprowadzoną recepturę:

  1. Przejdź do menu Produkty/Asortyment. 
  2. Wybierz potrawę z listy produktów.
  3. W kolumnie po prawej stronie wybierz więcej szczegółów.
  4. W polu typ wybierz z listy właściwą wartość.
  5. Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany, naciśnij w przycisk "zmień".

Untitled.png

Filmik instruktażowy znajdziesz tutaj.

 

Pamiętaj!

  • Po wprowadzeniu zmian w iPOS web, wykonaj synchronizację produktów na kasoterminalu.
  • Powyższa funkcjonalność dostępna jest w taryfie PRO. Tutaj możesz sprawdzić oraz zmienić swoją taryfę.
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Komentarze do artykułu są zablokowane.