Obsługa zwrotów

Obsługa zwrotów na kasoterminalu jest łatwa i zgodna z wymogami rachunkowości. W zależności jaką formą płatności zrealizowałeś sprzedaż, system umożliwi Ci wykonanie zwrotu z określonymi metodami płatności:

  • sprzedaż gotówka - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki,
  • sprzedaż kartą - możliwość realizacji zwrotu za pomocą karty oraz gotówki,
  • sprzedaż bonem - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki oraz bonu.

Obsługa zwrotów

  1. Pobierz paragon zawierający zwracany produkt od klienta i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
  2. W iPOS smart+ możesz dokonać zwrotu na kilka sposobów:

Wariant 1

  1. Na zalogowanym ekranie przejdź do menu użytkownika wybierając trzy poziome linie w lewym dolnym rogu.
  2. Wybierz Transakcje.
  3. Wpisz numer albo odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transkacji jest też widoczny w iPOS web).
  4. Dla każdego zwracanego produktu wybierz odpowiedni produkt na paragonie i wpisz zwracaną ilość.

    zwrot1.png

  5. Po zakończeniu zatwierdź naciskając zielony przycisk.
  6. Wypełnij z klientem wydrukowany protokół i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
  7. Przejdź dalej naciskając zielony przycisk.

    zwrot2.png

  8. Zwróć płatność klientowi – jeśli płatność podczas sprzedaży odbyła się z użyciem karty, zwrotu możesz dokonać na kartę (do wysokości zapłaty kartą) lub gotówką. Jeżeli płatność odbyła się w formie gotówkowej, zwrotu możesz dokonać tylko gotówką. Formę zwrotu zmieniamy wybierając odpowiednią ikonę z lewej strony ekranu.

    zwrot3.png

  9. Oderwij raport zwrotu i wręcz go klientowi.


Jeżeli zwracany produkt został zakupiony niedawno, a odczyt kodu kreskowego jest niemożliwy, możesz wyszukać transakcję bezpośrednio na urządzeniu. W tym celu:

  1. Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
  2. Naciśnij przycisk menu, znajdujący się w lewym dolnym rogu.
  3. Wybierz pozycję "transakcje".
  4. Wybierz odpowiednią transakcję z listy i naciśnij trzy kropki.

    zwrot4.png

  5. Rozpocznij zwrot, naciskając w przycisk zwrot lub w zielony przycisk.
  6. Następnie postępuj według instrukcji powyżej zaczynając od pkt. 5.

Wariant 2

  1. Na ekranie rejestracji sprzedaży odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transakcji jest też widoczny w iPOS web).
  2. Dalej postępuj zgodnie z instrukcją powyżej (WARIANT 1) od punktu 4.

Filmik instruktażowy 

Pamiętaj!

  • Zwroty produktów nie będą widoczne w raporcie dobowym i miesięcznym! Oryginał paragonu z protokołem przyjęcia zwrotu musisz przekazać księgowości w celu skorygowania przychodów. Jako potwierdzenie dokonania zwrotu, klient otrzyma niefiskalny raport zawierający listę zwróconych oraz pozostałych u klienta produktów.
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Komentarze do artykułu są zablokowane.