Obsługa zwrotów na kasoterminalu jest łatwa i zgodna z wymogami rachunkowości. W zależności jaką formą płatności zrealizowałeś sprzedaż, system umożliwi Ci wykonanie zwrotu z określonymi metodami płatności:
- sprzedaż gotówka - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki,
- sprzedaż kartą - możliwość realizacji zwrotu za pomocą karty oraz gotówki,
- sprzedaż bonem - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki oraz bonu.
Obsługa zwrotów
- Pobierz paragon zawierający zwracany produkt od klienta i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
- Na kasoterminalu możesz dokonać zwrotu na kilka sposobów:
Wariant 1
- Na zalogowanym ekranie przejdź do menu użytkownika wybierając trzy poziome linie w lewym dolnym rogu.
- Wybierz Transakcje.
- Wpisz numer albo odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transakcji jest też widoczny w iPOS web pod kodem kreskowym).
- Dla każdego zwracanego produktu wybierz odpowiedni produkt na paragonie i wpisz zwracaną ilość.
- Po zakończeniu zatwierdź naciskając zielony przycisk.
- Potwierdź ilość zwracanych produktów stukając w przycisk dalej.
- Potwierdź wydrukowanie protokołu zwrotu.
- Wypełnij z klientem wydrukowany protokół i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
- Zwróć płatność klientowi – jeśli płatność podczas sprzedaży odbyła się z użyciem karty, zwrotu możesz dokonać na kartę (do wysokości zapłaty kartą) lub gotówką. Jeżeli płatność odbyła się w formie gotówkowej, zwrotu możesz dokonać tylko gotówką. Formę zwrotu zmieniamy wybierając odpowiednią ikonę metody płatności.
- Oderwij raport zwrotu i wręcz go klientowi.
Jeżeli zwracany produkt został zakupiony niedawno, a odczyt kodu kreskowego jest niemożliwy, możesz wyszukać transakcję bezpośrednio na urządzeniu. W tym celu:
- Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
- Naciśnij przycisk menu, znajdujący się w lewym dolnym rogu.
- Wybierz pozycję "transakcje".
- Wybierz odpowiednią transakcję z listy.
- Rozpocznij zwrot, naciskając w 3 kropki i następnie wybierając przycisk zwrot.
- Następnie postępuj według instrukcji powyżej zaczynając od pkt. 5.
Wariant 2
- Na ekranie rejestracji sprzedaży odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transakcji jest też widoczny w iPOS web).
- Dalej postępuj zgodnie z instrukcją powyżej (WARIANT 1) od punktu 4.
Filmik instruktażowy
Pamiętaj!
- Zwroty produktów nie będą widoczne w raporcie dobowym i miesięcznym! Oryginał paragonu z protokołem przyjęcia zwrotu musisz przekazać księgowości w celu skorygowania przychodów. Jako potwierdzenie dokonania zwrotu, klient otrzyma niefiskalny raport zawierający listę zwróconych oraz pozostałych u klienta produktów.
- Funkcjonalność zwrotu nie jest dostępna dla faktur, w takich przypadkach należy wystawić dla klienta fakturę korygującą.