Kasoterminal oferuje możliwość obsługi wielu rachunków jednocześnie. Taka funkcjonalność jest przydatna w wielu sytuacjach:
- zaparkowanie otwartego rachunku i obsługa kolejnego klienta,
- obsługa wielu klientów jednocześnie, np. przy poszczególnych stolikach,
- dzielenie paragonu w sytuacji, gdy klienci zamierzają zapłacić osobno za wybrane pozycje
Uruchomienie i skonfigurowanie obsługi wielu rachunków w iPOS web zostało opisane tutaj.
Obsługa wielu rachunków
Listę rachunków podejrzysz na ekranie sprzedaży, po lewej stronie w zakładce "rachunki".
Przełączanie między rachunkami
Aby przełączyć się na inny rachunek:
- Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
- Z menu po lewej stronie, stuknij w pozycję rachunki.
- Aby wybrać na liście stuknij we właściwy rachunek.
Dodawanie rachunków
Jeżeli obsługujesz klienta, który jeszcze nie dokonał płatności a kolejka się powiększa, możesz zaparkować otwarty rachunek i dodać kolejny aby obsłużyć kolejnego klienta.
Aby dodać kolejny rachunek:
- Zaloguj się i sprawdź że jesteś na ekranie rejestracji.
- Z menu po lewej stronie, stuknij w pozycję rachunki.
- Na wyświetlonych rachunkach, przejdź na sam dół listy i stuknij w pusty rachunek, który jest oznaczony plusem "".
Kasoterminal automatycznie przełączy się na nowo powstały rachunek. Natomiast po jego wydrukowaniu, zostanie on automatycznie usunięty z listy.
Usuwanie paragonów
Jeżeli wprowadzisz zbyt dużą liczbę dodatkowych rachunków za pomocą kasoterminala, możesz je usunąć.
- Zaloguj się i sprawdź że jesteś na ekranie rejestracji.
- Z menu po lewej stronie, stuknij w pozycję rachunki.
- Zaznacz właściwy rachunek.
- Aby usunąć, stuknij w żółty przycisk skasuj rachunek.
Pamiętaj!
- Jedynie z pozycji kasoterminala możesz skasować rachunki.
Dzielenie i łączenie paragonów
W przypadku kiedy klienci chcą zapłacić osobno za wybrane pozycje na wcześniej przygotowanym rachunku, możesz podzielić rachunek.
Aby podzielić rachunek (przenieść część produktów z jednego rachunku do innego):
- Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
- Z menu po lewej stronie, stuknij w pozycję rachunki.
- Wybierz rachunek z listy, a następnie po prawej stronie zaznacz te produkty, które chcesz przenieść na innych rachunek.
- Wybierz paragon z dostępnych i kliknij zielony przycisk przenieś, bądź stwórz nowy wybierając zielony przycisk nowy rachunek.
W sytuacji gdy klienci przesiądą się do innego stolika możesz przenieść zawartość całego rachunku.
Aby przenieść zawartość całego rachunku do innego:
- Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
- Z menu po lewej stronie, stuknij w pozycję rachunki.
- Wybierz rachunek z listy, a następnie po prawej stronie zaznacz wszystkie produkty.
- Wybierz rachunek z dostępnych i kliknij zielony przycisk przenieś.
Łączenie rachunków
W przypadku kiedy masz otwartych kilka rachunków, a chciałbyś je częściowo lub całkowicie połączyć, należy wybrać opcję 'połącz rachunki':
- Wybierz aktywny rachunek, który chcesz połączyć z innym.
- Następnie wybierz rachunek, z którym chcesz połączyć aktywny rachunek.
- Naciśnij zielony przycisk "połącz".
- Kontynuuj sprzedaż poprzez zatwierdzenie zielonym przyciskiem "wybierz".
Filmik instruktażowy
Pamiętaj!
- Liczba obok przycisku paragony widocznego po lewej stronie oznacza ilość otwartych paragonów.