Obsługa zwrotów na kasoterminalu jest łatwa i zgodna z wymogami rachunkowości. W zależności jaką formą płatności zrealizowałeś sprzedaż, system umożliwi Ci wykonanie zwrotu z określonymi metodami płatności:
- sprzedaż gotówka - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki,
- sprzedaż kartą - możliwość realizacji zwrotu za pomocą karty oraz gotówki,
- sprzedaż bonem - możliwość realizacji zwrotu za pomocą gotówki oraz bonu.
Obsługa zwrotów
- Pobierz paragon zawierający zwracany produkt od klienta i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej.
- Wpisz numer albo odczytaj czytnikiem kod kreskowy paragonu (w trybie wyszukiwania za pomocą kodu) – kasoterminal odnajdzie transakcję nawet jeśli sprzedaż została zarejestrowana na innym kasoterminalu w Twojej sieci (numer transakcji jest też widoczny w iPOS web).
- Zatwierdź odszukany paragon naciskając zielony przycisk – na terminalu zostanie pokazana zawartość paragonu sprzedaży.
- Dla każdego zwracanego produktu wybierz odpowiedni produkt na paragonie (możesz zeskanować kod kreskowy produktu) i wpisz zwracaną ilość. Po zakończeniu zatwierdź naciskając zielony przycisk.
- Wypełnij z klientem wydrukowany protokół i zachowaj go – będzie potrzebny w dokumentacji księgowej. Przejdź dalej naciskając zielony przycisk.
- Zwróć płatność klientowi – jeśli płatność podczas sprzedaży odbyła się z użyciem karty, zwrotu możesz dokonać na kartę (do wysokości zapłaty kartą) lub gotówką. Jeżeli płatność odbyła się w formie gotówkowej, zwrotu możesz dokonać tylko gotówką. Formę zwrotu zmieniamy naciskając gwiazdkę"*".
- Oderwij raport zwrotu i wręcz go klientowi.
Jeżeli zwracany produkt został zakupiony niedawno, a odczyt kodu kreskowego jest niemożliwy, możesz wyszukać transakcję bezpośrednio na urządzeniu. W tym celu:
- Zaloguj się i sprawdź, że jesteś na ekranie rejestracji.
- Przejdź do menu stukając w trzy poziome linie w lewym dolnym rogu.
- Wybierz pozycję 5. Transakcje.
- Wybierz odpowiednią transakcję z listy.
- Rozpocznij zwrot, naciskając w zielony przycisk.
- Następnie postępuj według instrukcji powyżej zaczynając od pkt. 5.
Filmik instruktażowy
Pamiętaj!
- Zwroty produktów nie będą widoczne w raporcie dobowym i miesięcznym! Oryginał paragonu z protokołem przyjęcia zwrotu musisz przekazać księgowości w celu skorygowania przychodów. Jako potwierdzenie dokonania zwrotu, klient otrzyma niefiskalny raport zawierający listę zwróconych oraz pozostałych u klienta produktów.