Wycofanie urządzenia z użytkowania

Kiedy postanowisz zakończyć użytkowanie swojego urządzenia (np. z powodu likwidacji działalności lub potrzeby wymiany urządzenia na nowe) musisz wcześniej wykonać poniższe czynności:

  1. Ostatniego dnia pracy wykonaj na urządzeniu raport dobowy, następnie po zakończeniu miesiąca raport miesięczny.
  2. Skontaktuj się z Centrum Pomocy iPOS, aby zamówić wizytę serwisanta do odczytu. Następnie niezwłocznie, przy pomocy technika wykonaj odczyt zawartości pamięci fiskalnej poprzez wystawienie raportu fiskalnego rozliczeniowego i sporządzenie z tej czynności protokołu (link do formularza wniosku). Odczyt pamięci obowiązkowo wykonuje serwisant w kasoterminalach iPOS duet, iPOS smart/smart+, w kasoterminalu iPOS pocket jest możliwość samodzielnego wykonania odczytu.
  3. W ciągu 5 dni złóż we właściwym urzędzie skarbowym sporządzony protokół odczytu oraz wniosek o wyrejestrowanie urządzenia z ewidencji prowadzonej przez urząd (link do formularza wniosku).
  4. W przypadku kasoterminala iPOS pocket należy złożyć do urzędu skarbowego jedynie wydruk raportu rozliczeniowego oraz wniosek o wyrejestrowanie kasy mającej postać oprogramowania (link do formularza wniosku), protokół odczytu pamięci fiskalnej nie jest sporządzany.
  5. Wyślij stosowną wiadomość na adres pomoc@ipos.pl z informacją o zamknięciu firmy oraz dołączonym protokołem odczytu. Wtedy wykasujemy Twoje dane z iPOS web i nie będziemy wystawiać faktur za usługi iPOS.
  6. Wypowiedz umowę na płatności kartą.

Jeżeli skorzystałeś z ulgi na zakup urządzenia fiskalnego, a czas pracy na urządzeniu był krótszy niż 3 lata, będziesz musiał zwrócić kwotę ulgi na rachunek właściwego urzędu skarbowego. 

Ulgę należy zwrócić do 25 dnia miesiąca następującego po:

a) Miesiącu, w którym zakończyłeś pracę na urządzeniu (jeżeli rozliczasz się z urzędem skarbowym za okresy miesięczne).

b) Kwartale, w którym zakończyłeś pracę na urządzeniu (jeżeli rozliczasz się z urzędem skarbowym za okresy kwartalne).

Koszty związane z wycofaniem urządzenia 

Koszt usługi polegającej na sporządzeniu odczytu końcowego jest uzależniony od faktycznego miejsca gdzie zakupiłeś sprzęt.

Zakup bezpośrednio w sklepie internetowym iPOS

Jeżeli zakupiłeś urządzenie w naszym sklepie internetowym, koszt usługi wyniesie:

  • kasoterminal iPOS duet: 400 PLN netto,
  • kasoterminal iPOS smart/iPOS smart+: 300 zł netto.
  • kasoterminal iPOS pocket: 300 zł netto (w przypadku iPOS pocket odczyt może zostać wykonany samodzielnie przez właściciela urządzenia)

Zakup w autoryzowanych punktach sprzedaży

Jeżeli zakupiłeś urządzenie u naszego autoryzowanego partnera, należy skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą/serwisem, aby zweryfikować koszt usługi. 

W każdym momencie masz możliwość zmiany firmy prowadzącej serwis. Więcej na ten temat możesz znaleźć tutaj.