W przypadku gdy nie możesz wystawić faktury sprzedażowej swojemu klientowi ze względu na brak urządzenia, zawsze możesz skorzystać z Platformy iPOS web. Dzięki temu klient nie musi oczekiwać na wydruk dokumentu, a samo potwierdzenie możesz przesłać mailowo. Wszystkie wystawione faktury za pomocą platformy webowej przyjmują wygodną postać pliku PDF.
Wystawienie faktury
- Zaloguj się do iPOS web.
- Przejdź do Sprzedaż/Transakcje.
- W prawym górnym rogu naciśnij w przycisk wystaw fakturę.
- W kolejnym widoku w lewym górnym rogu wybierz z listy sklep którego dotyczy dostawa.
- Wprowadź datę sprzedaży.
- Wybierz formę płatności. Tutaj możesz zweryfikować aktywne sposoby płatności.
- Po wybraniu opcji przelew wybierz z listy termin płatności (opcjonalnie).
- Wprowadź NIP firmy nabywcym, a następnie naciśnij w przycisk pobierz. System automatycznie pobierze dane z bazy GUS. W każdym momencie możesz wprowadzić dane ręcznie.
Dodawanie produktów do faktury
- Wybierz produkt z listy - po wpisaniu pierwszych znaków w polu nazwa pojawi się lista, z której możesz wybrać właściwą pozycję.
- Wprowadź ilość pozycji na fakturze.
- Wprowadź cenę netto.
- Zapisz wprowadzone zmiany, naciskając w przycisk zapisz.
Aby dodać kolejną pozycję na fakturze, w prawym górnym rogu naciśnij w przycisk dodaj pozycję, a następnie postępują zgodnie z powyższymi punktami od 1 do 3.
Usunięcie faktury
- Zaloguj się do iPOS web.
- Przejdź do Sprzedaż/Transakcje.
- Korzystając z filtrów, wyszukaj właściwą fakturę.
- W prawym górnym rogu naciśnij w przycisk usuń fakturę.
- Potwierdź wyświetlony komunikat.
Pamiętaj!
- Możesz usunąć tylko ostatnią fakturę wystawioną w danym sklepie.
Wydrukowanie faktury
Oczywiście mogą zdarzyć się sytuacje, gdzie klienci zagubią fakturę. Dzięki iPOS web możesz w każdym momencie ponownie wydrukować fakturę wystawioną z iPOS web.
- Zaloguj się do iPOS web.
- Przejdź do Sprzedaż/Transakcje.
- Korzystając z filtrów, wyszukaj właściwą fakturę.
- W prawym górny rogu naciśnij w przycisk eksportuj.
Pamiętaj!
- Wystawiane faktury z iPOS web korzystają z własnej, indywidualnej numeracji.
- Fakturę wystawioną z iPOS web należy osobno zaksięgować w ewidencji VAT/JPK, gdyż nie jest ona dokumentem fiskalnym i nie będzie uwzględniona w raportach fiskalnych.