W normalnych warunkach aplikacja płatnicza powinna uruchomić się automatycznie w ramach raportu dobowego IPAS.
W przypadku próby przyjęcia transakcji kartą na urządzeniu gdzie AP nie jest zainicjalizowana, pojawi się komunikat "transakcja niedozwolona".
Jeśli proces ten zawiedzie należy wykonać próbę ręcznej inicjalizacji, której przebieg jest następujący:
- Zrestartować kasoterminal
- Po ponownym uruchomieniu należy wejść do menu Serwis (Kod: 737847) -> Aplikacja płatnicza (bezpośrednio po restarcie nie należy wykonywać jakichkolwiek innych czynności)
- Parametr "Ostatni wynik transakcji" powinien mieć wartość 0, każda inna wartość spowoduje, że inicjalizacja się nie powiedzie (po restarcie wartość inna niż 0 nie powinna wystąpić, a jeśli wystąpi to wskazuje ona na jakiś głębszy problem z konfiguracją i wymaga konsultacji z ze mną lub Radkiem w celu weryfikacji parametrów konfiguracyjnych, zainstalowanej aplikacji płatniczej, itd.)
- Wywołujemy pozycję nr 2 z menu: "Aktualizacja (inicjalizacja)", przy czym możliwe są trzy przypadki:
- Jeśli aktualizacja trwa bardzo krótko (ok. 1 sekundy) i kończy się komunikatem „Aktualizacja inicjalizacyjna aplikacji płatniczej zakończona” oznacza to najprawdopodobniej, że "Ostatni wynik transakcji” nie wynosił 0, w takiej sytuacji należy ponowić procedurę - tj. wykonać restart, itd.
- Jeśli po uruchomieniu aktualizacji po chwili pojawi się tekst „Nie można aktualizować” (dolna linia opisu na ekranie) oznacza to, że aplikacja płatnicza nie jest rozliczona i nie zezwala ona na inicjalizację. Sytuacja ta jest raczej mało prawdopodobna, ponieważ wskazywałaby na to, że wcześniej zostały zrealizowane transakcje płatnicze (przy nieuruchomionej aplikacji płatniczej)
- Jeśli po uruchomieniu aktualizacji po chwili pojawi się tekst „Można aktualizować” (dolna linia opisu na ekranie) oznacza to poprawne rozpoczęcie inicjalizacji.
- Przebieg samej inicjalizacji sygnalizowany jest opisem, który pojawi się w miejsce „Można aktualizować” i najczęściej przyjmie on postać:
- pojawiających się gwiazdek - oznacza to poprawne pobieranie danych konfiguracyjnych z systemu VeriCentre
- pojawienie się napisu ACCESS CNT OVER - oznacza z grubsza brak danych do pobrania przez terminal, w tej sytuacji należy skontaktować się z COA PeP z prośbą o wystawienie konfiguracji, i po jej wystawieniu należy ponowić procedurę.
- Po zakończeniu aktualizacji należy zrestartować kasoterminal (jeśli nie nastąpi restart automatyczny).